Digistrategia kuntoon – Let’s work together


Suo, kuokka ja Jussi. Siinä on suomalaisen yrittämisen arki. Apua ei pyydetä, eikä anneta. Se on heikko joka ei pärjää yksin.

Mikä meitä vaivaa?

Onkohan meidän järvivesissä jotain joka saa meidät käyttäytymään kuin idiootit. Olen suurella innolla katsonut kuinka Suomeen nousee yrityskeskuksia, hubeja jne. Itsekin yhtä sellaista perustaneena vuonna 1997, annan kaiken arvostukseni teille jotka yritätte yhdessä.

Yrityksen digistrategia, digitaalinen läsnäolo verkossa, suunnitelma siitä kuinka kohdata asiakkaat missäkin yhteydessä ja millä tavalla. Yksin on savotta tehtävä, vai onko?

Entäs jo yhdistettäisiin voimat?

Mieti omaa toimialaasi. Mitä teet. Miten asiakkaasi käyttää tuotettasi tai palveluasi. Mitä asiakas tekee samalla, tai minkälaisia muita välineitä hän käyttää?

Tyhmä esimerkki. Jos valmistat kyniä, käyttäjä käyttää samalla myös paperia. Eli jos myyt kynien yhteydessä vihkoja, tuet omaa tuotettasi ja saat lisämyynnistä pientä katetta. Ymmärsit varmaan mitä haen takaa?

Mikä on siis sinun toimialallasi sellaista jota voisit myydä samalla? Miten saisit yhdistettyä verkossa nämä kaksi tuotetta/palvelua yhteen? Jos tekisit sisältövaihtokauppaa sen toisen kanssa, kuinka paljon oma näkyvyytesi lisääntyisi?

Eikö kuulosta helpolta. Suorastaan typerän yksinkertaiselta? Listaa omalta toimialaltasi viisi yritystä jotka tekevät tuota. Jos keksit heti kymmenen, lähetä lista minulle niin poistan tämän kirjoituksen.



Janne Gylling
maanantai 27 elokuun, 2012


tagit
digistrategia Markkinointi Sisältöstrategia verkkoläsnäolo