Paljon melua tyhjästä – feediä ilman ajatusta



Kyllä vain, sorrun siihen myös itse. Työnnämme feediä maailmalle, ilman että meillä on mitään sanottavaa tai mitään ajatusta sanomassamme.

Olen törmännyt viimeisen vuoden aikana satoihin suomalaisten yritysten Facebook, Twitter ja Pinterest tileihin, joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Ja sitten onnistumista sosiaalisessa mediassa mitataan jonkun typerän fanimäärän takia. Tehdään joku kampanja että saadaan lisää tykkääjiä, kajahtaa neukkarissa.

Voi hyvä luoja että te olette pihalla.

Suurin virhe on kuvitella ottavansa sosiaalinen media haltuun ilman minkäänlaista järkevää sisältöä. Mennään soitelleen sotaan ja kuvitellaan pärjäävän siellä ilman nuotteja.

Sisältöstrategia ensin kuntoon. Harjoitellaan sitten sisäisesti ja määrätään sitten selkeät vastuut ja tavoitteet. Se että on porukan nuorin, ei tarkoita sitä että olisi paras henkilö ottamaan haltuun yrityksen Facebook sisällöntuotannon.

Järki käteen ihmiset.

Kaikkeen sitä törmää netissä. Ahdistaa.

Haluatko tietää miten digistrategia parantaa onnistumisia ja miten se käännetään euroiksi?