Sisältömuuli



Olen keksinyt täysin hatusta täällä blogissani useita termejä. Tässä taas yksi uusi. Saa käyttää, mutta ei ole pakko.

Me kaikki sisällöntuottajat tarvitsemme itsellemme sisältömuuleja.

Mikä siis on sisältömuuli? Sisältömuuli voi olla yksilö, ryhmä tai kokonainen verkosto, jonka valjastamme levittämään viestiämme. Sisältö joka ei leviä, on kuin se puu joka kaatuu yksin metsässä.

Sisältömuuli auttaa sinua oman sisältösi leviämisessä. Toisaalta me kaikki toimimme ristiin muuleina, kun jaamme mielestämme mielenkiintoisia sisältöjä eteenpäin.

Muuleja kasvatettiin aikaisemmin kanto- ja vetojuhdaksi sen varmajalkaisuuden ja vaatimattoman ylläpidon takia. -Wikipedia

On melko yksinkertaista kerätä itselleen muuleja. Osa suosituista ihmisistä ja brändeistä on kerännyt kokonaisen armeijan käyttöönsä. Kokonainen lauma tömistelee digitaalisia jalanjälkiään pitkin verkkoa ja levittää viestiäsi.

Kaikki meistä ei edes tajua olevansa sisältömuuleja. On ollut todella hienoa huomata, kuinka taitavasti tietyt yksilöt ovat valjastaneet muuleja oman työnhakunsa avuksi. Työllistyminen voi tapahtua jopa parissa päivässä, kunhan riittävän suuri lauma pitää meteliä.

 

Kenen viestejä kannat mukanasi tänään?

Janne Gylling


Avainsanat: brändi digistrategia digitalisoituminen Markkinointi metelimedia Palvelusuunnittelu Personointi Sisältö Sisältöstrategia some sosiaalinen media Tarina verkkoläsnäolo Viestintä

2 thoughts on “Sisältömuuli

  1. Terve! Tekstin tarkoitus lienee provosoida… kun keksit sanaksi ”muuli” jota käytetään myös huumeiden yhteydessä.. http://en.wikipedia.org/wiki/Mule_(smuggling) Väistämättä tulee mieleen että kysymyksessä on jonkinlainen hyväksikäyttöön perustuva suhde.

    Verkko on kuitenkin ihmisten välinen verkosto ja kätevä tapa jakaa tietoa ja taitoa. Ikävää jos siihen liitetään jonkinlainen hyväksikäytön leima. #sharingiscaring on tärkeä periaate ja jokaisen tulisi jakaa itselleen merkittäviä asioita.

    Terkut, V

  2. Ajatuksena on herätellä huomiota, että kannamme ja välitämme huomaamattamme toisten viestejä. Tuskin kukaan sitä ajattelee hyväksikäyttönä, mutta harvoin tulee ajatelleeksi kuinka paljon jokaisen meidän kautta kulkee tietoa.

    Toki jakaminen on hyväksi ja se on koko verkon ja verkoston tarkoitus.

Comments are closed.