Yllättävän monessa organisaatiossa joudutaan vielä perustelemaan markkinoinnin budjettia talousosastolle. Nämä kirstunvartijat ymmärtävät parhaiten lukuja perusteluiksi, joten tässä 13 vinkkiä joilla käännetään ajatukset sisältömarkkinoinnin puolelle.
- Sisältömarkkinoinnin on tutkittu tuovan jopa 54% enemmän liidejä, kuin perinteisen outbound markkinoinnin.
- Sisältömarkkinoinnin kokonaiskustannukset ovat jopa 50% alhaisemmat, kuin perinteisen markkinoinnin.
- Yritykset jotka tuottavat sisältöjä blogeihin, saavat yli 60% enemmän liidejä.
- Jopa 50% kuluttajista ostaa ennemmin sellaista yritykseltä jota he seuraavat Twitterissä.
- Kuluttajat ostavat mielummin sellaiselta yritykseltä joka tuottaa mielenkiintoista sisältöä verkkoon.
- Videomuotoinen sisältö voi nostaa konversiota jopa yli 80%.
- Yli 50% yrityksistä on saanut uusia asiakkaita blogipostauksen kautta.
- Blogi osana verkkosivustoa, tuottaa yli 400% enemmän indexoitavaa sisältöä ja yli 90% lisää linkkejä.
- Arviolta 40% B2B-hauista on orgaanista hakua.
- Jopa 70% haluaa tutustua yrityksiin sisältöjen kautta, mielummin kuin mainonnan.
- Mielenkiintoinen sisältö on yksi tärkeimmistä syistä miksi ihmiset seuraavat yrityksiä sosiaalisessa mediassa.
- Kolmannes kuluttajista löytää uusia yrityksiä, tuotteita ja palveluita lukemalla sisältöjä sosiaalisen median kanavista.
- Vuonna 2013, yli 50% yrityksistä löysi asiakkaita Facebookin kautta.
Lähteet:
http://www.sekari.com/seo-news-views/65/content-marketing-for-seo-what-you-need-to-know-infographic/
http://www.contentplus.co.uk/marketing-resources/infographics/anatomy-of-content-marketing/
http://www.customcontentcouncil.com/news/roper-finds-majority-consumers-value-custom-media
http://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic
http://www.jeffbullas.com/2014/07/23/0-captivating-content-marketing-facts-in-2014/
http://www.emarketer.com/Article/Social-Media-Weaves-Its-Way-Through-Customer-Life-Process/1010381
Haluatko kuulla lisää?
www.flockler.com
janne.gylling@flockler.com