Vakuuta talousosasto – TOP13 perustelut


Yllättävän monessa organisaatiossa joudutaan vielä perustelemaan markkinoinnin budjettia talousosastolle. Nämä kirstunvartijat ymmärtävät parhaiten lukuja perusteluiksi, joten tässä 13 vinkkiä joilla käännetään ajatukset sisältömarkkinoinnin puolelle.

  1. Sisältömarkkinoinnin on tutkittu tuovan jopa 54% enemmän liidejä, kuin perinteisen outbound markkinoinnin.
  2. Sisältömarkkinoinnin kokonaiskustannukset ovat jopa 50% alhaisemmat, kuin perinteisen markkinoinnin.
  3. Yritykset jotka tuottavat sisältöjä blogeihin, saavat yli 60% enemmän liidejä.
  4. Jopa 50% kuluttajista ostaa ennemmin sellaista yritykseltä jota he seuraavat Twitterissä.
  5. Kuluttajat ostavat mielummin sellaiselta yritykseltä joka tuottaa mielenkiintoista sisältöä verkkoon.
  6. Videomuotoinen sisältö voi nostaa konversiota jopa yli 80%.
  7. Yli 50% yrityksistä on saanut uusia asiakkaita blogipostauksen kautta.
  8. Blogi osana verkkosivustoa, tuottaa yli 400% enemmän indexoitavaa sisältöä ja yli 90% lisää linkkejä.
  9. Arviolta 40% B2B-hauista on orgaanista hakua.
  10. Jopa 70% haluaa tutustua yrityksiin sisältöjen kautta, mielummin kuin mainonnan.
  11. Mielenkiintoinen sisältö on yksi tärkeimmistä syistä miksi ihmiset seuraavat yrityksiä sosiaalisessa mediassa.
  12. Kolmannes kuluttajista löytää uusia yrityksiä, tuotteita ja palveluita lukemalla sisältöjä sosiaalisen median kanavista.
  13. Vuonna 2013, yli 50% yrityksistä löysi asiakkaita Facebookin kautta.

 

Lähteet:

http://www.inboundwriter.com/content-marketing/25-content-marketing-statistics-that-will-blow-your-mind/

http://www.sekari.com/seo-news-views/65/content-marketing-for-seo-what-you-need-to-know-infographic/

http://www.contentplus.co.uk/marketing-resources/infographics/anatomy-of-content-marketing/

http://www.mediapost.com/publications/article/191761/google-not-provided-referring-keywords-rise.html

http://www.customcontentcouncil.com/news/roper-finds-majority-consumers-value-custom-media

http://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic

http://www.jeffbullas.com/2014/07/23/0-captivating-content-marketing-facts-in-2014/

http://www.emarketer.com/Article/Social-Media-Weaves-Its-Way-Through-Customer-Life-Process/1010381

 

Haluatko kuulla lisää?

www.flockler.com
janne.gylling@flockler.com


11/12/2014


Janne Gylling
Designer • janne@jannegylling.fi