Ajattelin ensin kirjoittaa jotain viisaita sanoja vuoden 2017 alkuun. Ehkä TOP5 -lista siitä mihin markkinointi on menossa tai TOP10 vinkkiä erottautumiseen verkossa. Molemmat listat olisivat hyödyllisiä, mutta jätän ne toiseen kertaan.
Digitalist on ollut olemassa jo useamman vuoden. Kun Suomea on digitalisoitu pikseli kerrallaan, on monella pikselillä ollut aikaa olla tekemättä mitään. Ja se on juurikin tässä maassa markkinoinnin suurin ongelma.
Se, että juuri kukaan ei tee mitään, onkin juuri meidän oma etumme. Mitä harvempi pitää itsestään mitään ääntä, sitä harvempi on esillä.
Me siis hyödymme teidän hiljaisuudestanne. Hyödynnämme jokaisen tyhjän hetken sosiaalisen median kanavissa ja nostamme omaa viestiämme esille. Me erotumme, me pidämme ääntä. Meidät huomataan. Se voi tuntua monesti tunkeilevalta, päällekäyvältä tai liian aktiiviselta. Silti se johtuu vain siitä yksinkertaisesta syystä, että juuri kukaan ei tee mitään.
Näytä minulle mikä tahansa ulkoiluun ja metsästykseen keskittynyt yritys, jonka tekemiseen törmäät viikottain. Onko muita kuin Varusteleka edes olemassa? Entä missä on kaikki ravintolat? Kuinka montaa seuraat ja kuinka monen sisältöjä kulutat? Kotipizza tekee tässäkin edelläkävijänä töitä. No entäs missä on kaikki rakentamiseen ja remontointiin keskittyneet yritykset? Asua remontit kulkevat etulinjassa rohkeilla heittäytymisillä. Näytä minulle edes yksi mainostoimisto joka tekee koukuttavaa sisältömarkkinointia, tai edes kertoo omasta tekemisestään. Ei tule ketään mieleen.
Hiljaisuus on niiden etu, jotka pitävät meteliä.
Älä siis tee vuonna 2017 mitään muutoksia