Kaupankäynti muutoksessa vol.3 – vielä ehtii mukaan



Kävin äsken katsomassa linja-autoaseman takahuonetta. Sitä paikkaa jossa rahtia säilytetään. On kyse pienen maaseutukaupungin matkahuollosta.

Näin yli kymmenen isoa laatikkoa jossa luki Zalando.

Näky jota en olisi voinut kohdata 6kk sitten. Verkkokauppa on rantautunut Suomeen aika isolla rytinällä. Vihaan heidän televisiomainontaansa, mutta jäähän se mieleen, ja selkeästi kolahtaa kohderyhmään. Matkahuolto kiikuttaa iloisesti paketteja ympäri Suomea. Kuulemme palautuksia tulee todella paljon, mutta ne kulkee taas iloisesti neljällä pyörällä ihan mihin vaan.

En nähnyt pakettien joukossa yhtään Suomalaista verkkokauppaa mainittavan. Ellos, NetAnttila, Stockmann.. ei ketään joukossa. Ulkomaiset toimijat valtaavat markkinaosuuksia että heilahtaa. Ja me suomalaiset katselemme vierestä.

Olisiko nyt aika tehdä jotain, ennenkuin on liian myöhäistä?

Janne Gylling


Avainsanat: digistrategia digitalisoituminen muutos verkkokauppa verkkoläsnäolo

One thought on “Kaupankäynti muutoksessa vol.3 – vielä ehtii mukaan

  1. Käytettävyys, valikoima. toimitusaika, toimituskulut, hinta ja laatumielikuva. Siinä syyt miksi omat pehmeät pakettini tulevat Booztin tai Nellyn lapuilla – ja ostan kaikki vaatteeni verkosta.

    Zalandon tv-kamppis on niin ärsyttävä etten ole edes käynyt katsomassa myyvätkö miesten vaatteita…

Comments are closed.