Mainonta vaikuttaa meidän ostokäyttäytymiseen. Välillisesti ja välittömästi.
Sisäänostajat tilaavat tuotteita jos tietävät että mainoskampanja on tulossa. Kysynnän ja tarjonnan laki vaikuttaa siihen mitä kaupasta löytyy.
Ostamme sitä mihin törmäämme, mitä ostamalla määrittelemme identiteettimme ja sitä mitä meille myydään.
Äitien tekemää ruokaa on Saarioisten jo pitkään jatkunut kampanja. Se kuitenkin ohjaa meitä ostamaan einesruokaa, joka ei lähtökohtaisesti ole meille suositeltavaa ravintoa. Ravintosisällön ei voi väittää olevan ruokaympyrän mukainen.
Ostamme ja kulutamme ala-arvoisia tuotteita.
Kuluttajan vastuuta on turha korostaa. Emme voi vaikuttaa siihen mitä Valintatalo myy. Ostamme sitä mitä löytyy ja tuhoamme historialliset perinteet ruoanlaitosta perheen kesken.
Mikä on mainonnantekijöiden vastuu? Syötätte meille verisuonitauteja sekä aikuisiän diabetestä. Missä on vastuullinen tuottaminen, todellinen lähiruoka ja kotimainen tuore ruoka?
E-koodit, prosessoitu liha ja säilöntäaineet. Siinä meidät ystävät.