Mielikuvia rakentamassa


Teemme juuri uutta visuaalista ilmettä tukemaan meidän strategiatyössä määriteltyä viestiä. Graafinen suunnittelu on helppoa. Suurin osa tämän maan putkifirmojen logoista on suunnitellut joku sukulainen. Kouluttamaton apinakin osaa piirtää, vaikka sitten lopputulos voikin olla ala-asteen kuvaamataidon tunnin tasoa.

Entä sitten kun visuaalisen ilmeen tulisi rakentaa ja vahvistaa mielikuvia? Yritystoiminnan muotoileminen niin että koko ilme kertoo tarinaa jonka takana henkilökunta seisoo. Alkaako mielikuvien rakentaminen Wacomin piirtopöydältä, Illustrator valmiina. Ei todellakaan.

Mielikuvat ja tarinat syntyvät ihmisten päässä. Seuraavan kerran kun aloitat suunnitteluprosessin, aloita se ajattelemalla. Kirjoita tarinan muotoon mistä siinä on kyse. Käytä niin helppoa kieltä että tarhaikäinen lapsikin ymmärtää mistä on kyse.

Älä piirrä, vaan kerro. Olipa kerran..



Janne Gylling
tiistai 22 toukokuun, 2012
Kirjoitettu: bussissa

tagit
brändi Graafinen suunnittelu muotoilu