Olen kirjoitellut tänne blogiini jo useamman uuden termin, jota kukaan muu ei koskaan tule ottamaan käyttöön. Tässä seuraa taas yksi uusi ajatus sisältöstrategian pureskelemisen jälkeen.
Olemme jaotelleet sisältöjä, niiden jakamista ja kuluttamista online ja offline maailmoihin. Online tarkoittaa sähköisiä palveluita ja offline tätä reaalimaailmaa. Puhutaan digistä ja ns. perinteisestä mediasta. On lehtiä ja verkkolehtiä. Ollaan yhteydessä kasvotusten ja tietoverkon yli chatissä.
Lapsemme, tai siis lapsenne, tulevat olemaan nettinatiiveja jotka eivät edes tiedä ajasta ilman matkapuhelimia, internetiä, mobiilidataa tai sosiaalista mediaa.
Elämme ja hengitämme verkkoa päivittäin. Joka hetki. Push-notification kertoo heti kun jotain uutta sisältöä on tarjolla. Maailmamme muuttuu entisestään. Emme pysty erottamaan online ja offline maailmoja toisistaan. Online tulee niin kiinteäksi osaksi elämäämme joten se integroituu päivittäiseen tekemiseemme.
Meillä on vain Onlive statuksemme
Elämme Onlive-maailmassa. Online ja live-world yhdistyvät keskenään. Elämämme on reaaliaikaisesti tallennettuna pilveen. Jokainen kuvamme, kirjoituksemme, matkamme ja käyntimme on tallennettu kovalevyn reunalle. Verkko on osa elämäämme ja elämämme on tallennettuna verkkoon. Tuotamme, syötämme ja kulutamme sisältöä 24 tuntia vuorokaudessa.
Sisällön määrä kasvaa. Yksilö hukkuu massaan. Tarvitsemme tarinoita, erottautumistekijöitä ja huomiota. Tästä aiheesta kertoo tuleva kirjani ”Metelimedia”. Pureudun sisältöihin, kanaviin, tarinoihin ja menestystekijöihin.
Tule mukaan rakentamaan tulevaisuutta
Haluatko osallistua tämän kirjan sisällöntuotantoon? Onko sinulla näkemystä miltä maailma näyttää vuonna 2020? Laita viestiä osoitteeseen etunimi@etunimisukunimi.fi. Parhaat kirjoitukset pääsevät mukaan. Sinulla on aikaa tammikuun 2013 loppuun asti.