Pakko olla paikalla – kuinka kauppa hävitään


Kuluttajien ostokäyttäytyminen on murroksessa. Ehkä Suomessa ei vielä ole siirrytty verkko-ostamiseen, mutta monessa Euroopan maassa jossa jo pelkkä kulkeminen on niin stressaavaa, että ostokset halutaan kotiovelle toimitettuna.

Mihin tämä ostamisen siirtyminen kivijalasta verkkoon sitten vaikuttaa? Ei ole enää merkitystä ajalla eikä paikalla. Toimitusketju ja sen toimiminen luotettavasti ja kustannustehokkaasti. Kuluttajien tietotaito ja mahdollisuus vertailla tuotteita. Verkkokauppa Englannista toimittaa kotiovelle edullisemmin kuin Huittisten Masku ihan tässä kotinurkilla.

Suurin merkitys on sillä koska kuluttaja sinut kohtaa.

Miten näyt verkossa. Miten viestit ja kenelle. Mikä on se tilanne jolloin sinua etsitään?

Haluatko nousta hakukoneessa kun etsitään edullista polkupyörää, vai jo silloin kun etsitään polville sopivaa liikuntaurheilua tai apua painonhallintaan?

Jos et löydy, et ole olemassa. Niin se kauppa menetetään.



Janne Gylling
torstai 21 kesäkuun, 2012


tagit
digitalisoituminen verkkokauppa verkkopalvelu