Isäni totesi joskus, että vaihdan puhelinta ja työpaikkaa useammin kuin toiset sukkiaan. Ehkä tuossa lauseessa on jotain totuuden siementä, sillä oma CV näyttää aina välillä kuin sinne olisi ammuttu työpaikkoja haulikolla. Toisaalta, jokainen vaihto on siinä hetkessä aina oikealta tuntuva päätös. On lähdetty perustamaan omaa, kehittämään suurta ja auttamaan pientä. Kun oma intohimo on jatkuvassa tekemisessä, huomaan että paikallaan pysyminen tuottaa välillä vaivaa. Toisaalta, kun moneen vuoteen ei ole tarvinnut etsiä töitä – vaan ne ovat löytäneet minut, on ollut ilo vaihtaa sellaisiin organisaatioihin töihin joiden kanssa haluaa tehdä töitä.
Viimeisen vuoden autoin Flockleria nostamaan profiilia kotimarkkinassa. Liikevaihdon tuplaaminen vuodessa on kuitenkin jo jonkinlainen merkki siitä että jotain saimme Tonin kanssa tehtyä ja tulostakin syntyi. Asiakaspeitto kotimarkkinassa alkaa olla niin hyvä että tuotetta on kehitettävä eteenpäin jotta se taipuu pienempiin asiakkuuksiinkin. Kasvua pitää löytää uusista paikoista. Oli hieno olla startupissa töissä. Reilu kymmenen tyypin porukka, joista tuli hyviä ystäviä matkan varrella, on hieno esimerkki siitä kuinka palvelun kehittäminen ja myyminen on hoidettu. Itewikissä on Flocklerilla yli 130 referenssiä esillä, joten verrattuna moneen muuhun – on siellä jotain saatu aikaiseksi.
”We help people to love content” muodostui Flocklerin lupaukseksi, joka on toiminut asiakaskohtaamisissa melko hyvin. Itseasiassa niin hyvin että osumaprosentti kaupoissa on ollut häkellyttävän kova.
Nyt jälleen hyppään kohti uusia haasteita. Siirryn Sinisen Meteoriitin markkinointijohtajaksi. Yritykseen joka on tuttu pääasiassa Solitan ajoilta kun kisasimme samoista asiakkuuksista. On hieno mennä takaisin hieman suurempaa organisaatioon jossa pystyy keskittymään hieman paremmin omaan kenttään, kun taas startup maailmassa sai ja joutui tekemään ihan kaikkea.
Viihdyn markkinoinnin, myynnin ja konsultoinnin pyhässä kolmiossa. Nuo kolme yhdessä ratkaisevat aika pitkälle sen, että kuka menestyy ja kuka ei. Siilorakenteiden hävittäminen ja yhtenäisen tarinan rakentaminen auttaa jokaista ymmärtämään mikä on niin asiakkaan kuin yrityksen kannalta parasta.
Koitan jälleen hieman aktivoitua kirjoittelemaan, mutta sillä aikaa täältä löytyy yli 300 juttua viimeisen parin vuoden ajalta, joten muista lukea niistä edes osa uusia odotellessa.
Sastamalan syvistä metsistä, 22.10.2015.