Asiakaspalvelua etsimässä



Olen kirjoittanut jo useamman kerran erilaisista epäonnistuneista asiakaspalvelutilanteista. Niistä voisi jopa saada sen käsityksen että törmään sellaiseen päivittäin. Niin ei kuitenkaan ole.

Yleensä huonoon palveluun törmää vain sellaisissa paikoissa joissa ei yleensä käy. Ehkä uuteen paikkaan mennessä jotenkin odotukset ovat korkeammalla. Jos astut siihen kahvilaan jossa aina käyt, annat anteeksi henkilökunnalle helpommin. Kuitenkin kun menee johonkin uuteen paikkaan, etsiessään vaihtelua tai edes pakollista tarvetta varten, sitä vaan odottaa enemmän.

Ensivaikutelta on niin kriittinen, että jätän todella useasti käyntini yhteen kertaan paikassa, jossa on vähänkin epämiellyttävä asioita. Näen mielelläni vaivaa kävellä pidemmälle, tai vaikka odottaa pidemmän toimitusajan kun tiedän että saamani palvelu on hyvää.

Tuskin olen yksin asiani kanssa.

Minua on helppo miellyttää. Kun myyjä huomio minut astuessani liikkeeseen/myymälään/ihan mihin vaan, olen jo kovin tyytyväinen. Myyjän asenne on kaikki kaikessa. Hyvällä ja reippaalla asenteella korvaa osin välillä jopa ammattitaitoa. Silti arvostan, että myyjä tietää lähtökohtaisesti ostamastani tuotteesta enemmän kuin minä.

Tässä viimeisen kuukauden aikana olen saanut todella hyvää palvelua mm. Vammalan Alkossa, Vesiniemisen Rautiassa, Ravintola Franklyssä (Hallituskatu 22, Tampere) ja Sähköliike Matti Rantalassa. Kiitos kaikille niille yrityksille – teette hyvää työtä.

 

Asennan tulevana viikonloppuna ensimmäistä kertaa elämässäni katolle lumiesteitä. Jos minusta ei kuulu alkuviikosta mitään, asennuksen aikana tuuli kovasti tai lenkkari lipesi märällä katolla.

Janne Gylling


Avainsanat: brändi Ensivaikutelma käyttökokemus Työ verkkokauppa Viestintä

Lisää kirjoituksia, jos innostuit edellisestä