Digistrategia kuntoon – Let’s work together



Suo, kuokka ja Jussi. Siinä on suomalaisen yrittämisen arki. Apua ei pyydetä, eikä anneta. Se on heikko joka ei pärjää yksin.

Mikä meitä vaivaa?

Onkohan meidän järvivesissä jotain joka saa meidät käyttäytymään kuin idiootit. Olen suurella innolla katsonut kuinka Suomeen nousee yrityskeskuksia, hubeja jne. Itsekin yhtä sellaista perustaneena vuonna 1997, annan kaiken arvostukseni teille jotka yritätte yhdessä.

Yrityksen digistrategia, digitaalinen läsnäolo verkossa, suunnitelma siitä kuinka kohdata asiakkaat missäkin yhteydessä ja millä tavalla. Yksin on savotta tehtävä, vai onko?

Entäs jo yhdistettäisiin voimat?

Mieti omaa toimialaasi. Mitä teet. Miten asiakkaasi käyttää tuotettasi tai palveluasi. Mitä asiakas tekee samalla, tai minkälaisia muita välineitä hän käyttää?

Tyhmä esimerkki. Jos valmistat kyniä, käyttäjä käyttää samalla myös paperia. Eli jos myyt kynien yhteydessä vihkoja, tuet omaa tuotettasi ja saat lisämyynnistä pientä katetta. Ymmärsit varmaan mitä haen takaa?

Mikä on siis sinun toimialallasi sellaista jota voisit myydä samalla? Miten saisit yhdistettyä verkossa nämä kaksi tuotetta/palvelua yhteen? Jos tekisit sisältövaihtokauppaa sen toisen kanssa, kuinka paljon oma näkyvyytesi lisääntyisi?

Eikö kuulosta helpolta. Suorastaan typerän yksinkertaiselta? Listaa omalta toimialaltasi viisi yritystä jotka tekevät tuota. Jos keksit heti kymmenen, lähetä lista minulle niin poistan tämän kirjoituksen.

Janne Gylling


Avainsanat: digistrategia Markkinointi Sisältöstrategia verkkoläsnäolo

2 thoughts on “Digistrategia kuntoon – Let’s work together

  1. Moi kaima!

    Todella mielenkiintoinen blogi. Sait yhden RSS-tilaajan lisää 🙂

    Samojen haasteiden kanssa painitaan. TJEU: http://www.creatic.fi/blogi/

    Itse olen huomannut oman liiketoiminnan kehittämisen kanssa painineen urani aikana, että usein suomalaisissa pk-yrityksissä on tekemisen tahto kunnossa mutta markkinointi- ja liiketoimintaosaaminen puuttuu:

    Designing value: lupaanko asiakkailleni jotain sellaista mitä he tarvitsevat ja kilpailijani eivät pysty lupaamaan?

    Communicating value: kerronko lupaukseni oikealle yleisölle oikeaan aikaan oikealla ja houkuttelevalla viestinnällä?

    Delivering value: lunastanko lupaukseni positiivisella ja asiakkaan odotukset ylittävällä kokemuksella siten, että hän haluaa kertoa siitä myös muille?

    T: Janne

  2. Tervehdys Janne ja kiitos kommentistasi. Juu, nähtävästi aika samoista asioista huudellaan, ainakin mitä kävin blogiasi lukemassa. Kommentoin vastavuoroisesti kyllä vielä tällä viikolla.

Comments are closed.