Digitaalinen markkinointi – mahdollisuudet käyttöön



Vuonna 1995 voitimme jääkiekon maailmanmestaruuden. Sen huuma on ehkä saanut ihmiset jäämään monessa muussakin asiassa tuolle vuosikymmenelle.

Yritysten digitaalisten markkinointikeinojen hyödyntäminen laahaa niin monta vuotta jäljessä, että oikein hävettää.

Johtuneeko se siitä että mediatoimistot eivät ymmärrä aiheen ympärillä olevia mahdollisuuksia vai siitä että mainos- ja viestintätoimistojen teknologiaymmärrys on jäänyt johonkin Vuoden huippujen kutsukirjeen alle mätänemään.

Markkinointi nähdään kampanjoina joita voi tilata ja kilpailuttaa nälkäisiltä mainostoimistoilta jotka yrittävät pysyä iPhoniensa kanssa edes jollain tavalla digitalisoitumisen kehityskaaressa.

Appi on trendikäs, mutta onko päätelaiteriippuvainen palvelu kestävän kehityksen ratkaisu. Tuskin.

Parhaat palvelut syntyvät yhdessä. Digitaalinen markkinointi on organisaatiorajojen rikkoja, joka vaikuttaa koko liiketoiminnan käyttäytymiseen. Se avaa myynnille täysin uusia ovia ja mahdollistaa entistä läpinäkyvämmän palveluketjun rakentamisen.

Markkinointi on myymistä. Ostatko ajatuksen?

Janne Gylling


Avainsanat: digitalisoituminen Markkinointi