Keskinkertaista



Neljäkymmentäkahdeksan vietettyä tuntia Lontoossa takana. Vielä neljä päivää edessä. Kirjoitin blogiini viimeksi kaksi vuotta sitten täältä.

On hauska kävellä Oxford Streetin varrella olevien liikkeiden ohi. Kun tarjontaa ja kilpailua on riittävästi, on jokaisen tehtävä kaikkensa jotta erottuisi massasta. Kun vertailet Tampereen Hämeenkadun tai vaikkapa Helsingin Kampin alueen liikkeitä, huomaat että meillä Suomessa kaikki ovat aika helposti hajuttomia ja mauttomia verrattuna toisiinsa. Kampissa ei yksikään liike erotu selkeästi massasta.

Oli hauska seurata ihmisten jonottamista sunnuntaina Apple Storeen. Ihmiset ryntäilivät sisään kuin tavara loppuisi kesken. Kyseessä oli kuitenkin aivan normaali sunnuntai.

Meillä Suomessa olisi myös aika paljon opittavaa asiakaspalvelusta. Hotellin aulapalvelusta saatu huomio, palvelu ja asiakaskokemus on aika monta astetta parempaa kuin koskaan kotona Sokos Hotelsissa, vaikka omistankin sen punaisen kortin vihreä kortin jatkona.

En innostu ihan valtavasti tuosta ruokakaupan itsepalvelukassasta. Ikeassa siihen on tottunut, mutta arvostan kotipuolessa kyllä lähikauppani kassapalveluita.

Ruoka on hyvää, väkeä riittää ihan joka paikassa. Over and out – back to the streets.

Janne Gylling


Avainsanat: apple brändi Ensivaikutelma käyttökokemus metelimedia Viestintä