Sisällöt kuuluvat kaikille



Jokaisessa organisaatiossa, jokaisen henkilön tulisi osallistua sisällöntuotantoon. Miksi? Sen takia, että yrityksen tarjoaman asiakaskokemuksen kannalta se luo tärkeän pohjan jolle rakennetaan monipuolista viestinnän sävyä. Brain Trafficin toimitusjohtaja Kristina Halvorson nostaa aiheen Ann Hendleyn kirjassa Everybody Writes esille. Hyvän online dialogin tulisi heijastaa sitä, miten yritys kommunikoi päivittäin face to face kohtaamisissa. Ääniä kun on arjessakin enemmän kuin yksi.

Miksi käyt hakemassa kahvisi tietystä kahvilasta? Onko kahvi erityisen hyvää? Onko valikoima erityisen hyvä? Onko sisustus jollakin tavalla erityinen? Kyllä, varmasti kaikki nuo vaikuttavat osaltaan, mutta suurin merkitys on useammalle kuluttajalle henkilökunnan palvelutaso. Se miten henkilökunta huomioi sinut kohtaamisissa, hymyilee päivästä toiseen, tuottaa palvelukokemuksen ja luo koko paikan fiiliksen. Taulut seinällä eivät korvaa hyvää palvelua.

Haluamme henkilökohtaisempaa palvelua jokaisessa kanavassa. Arvostamme sitä että meidän huomioidaan.

Englannissa toimiva Sainsbury´s osoitti hienoa tilannetajua ja henkilökohtaista tapaa hoitaa asiakaspalvelua twitterissä. Kun asiakas kommentoi twiitissä ostamansa leivän kuntoa seuraavasti: ”Dear Sainsbury’s. The chicken in my sandwich tastes like it was beaten to death by Hulk Hogan. Was it?” Vastasivat he siihen lähes välittömästi: ”Really sorry it wasn’t up to scratch. We will replace Mr Hogan with Ultimate Warrior on our production line immediately.”

Tilanteessa olisi ollut kohtalaisen hyvät mahdollisuudet syntyä kunnon kohu ja somegate, jos twiittiin ei olisi reagoitu. Nyt kuitenkin, hellävaraisella vastauksella, asiakastyytyväisyys säilyi ja tilanne meni sujuvasti ohi ilman turhaa draamaa. Inhimillinen vastaus, joka osoitti että toisessa päässä on aito ihminen, joka ajattelee samalla tavalla.

Tulee uskaltaa luottaa ja kantaa vastuu. Ole rohkeasti oma mielenkiintoinen itsesi.

Rohkaise työntekijöitäsi tuottamaan sisältöä. Aito sisältö luetaan ja jaetaan herkemmin.

Mitä viisaat sanovat?

Everybody who works in your company has knowledge that your customers can benefit from. One of the best ways to do content marketing is to set that knowledge free. Jay Baer, founder of Convince & Convert and author New York Times bestseller, Youtility. @jaybaer

Fostering strong writers internally improves all your content in the way a great conductor improves an orchestra. Ann Handley, founder of MarketingProf and author of Everybody Writes. @annhandley

Encourage employees to create and distribute your content to expand your reach and reduce redundant activity within your organisation. Heidi Cohen content marketer and author of the blog, Heidi Cohen Actionable Marketing Guide. @heidicohen

Play to each person’s strengths. Non-writers won’t become writers overnight, but they might give a great interview. Others might be more visual than verbal. Others might be better for working the social media channels instead of creating content. Doug Kessler Co-Founder and Creative Director of Velocity Partners.  @dougkessler

Everyone in your business should feel like marketing is part of their job. Joe Pulizzi, Founder of The Content Marketing Institute. @JoePulizzi

Kahdeksan syytä sisällöntuotannon jalkauttamiseen

  1. Se jakaa sisällöntuottamisen painetta laajemmalle alueelle
  2. Avaa uusia näkökulmia aiheisiin
  3. Herättelee ihmisten luovaa ajattelua
  4. Nostaa esille piilossa olevaa talenttia
  5. Tekee sisällöistä yksilöllisempiä
  6. Avaa kaikille sisältöjen tärkeyden ja mitä niiden tuotanto vaatii
  7. Luo uusia tapoja tuottaa sisältöä
  8. Rakentaa mielipidejohtajia

 

 

———————-

Julkaistu myös Linkedinissä:

https://www.linkedin.com/pulse/sis%C3%A4ll%C3%B6t-kuuluvat-kaikille-janne-gylling

Janne Gylling


Avainsanat: Sisältö Sisältöstrategia Tarina Viestintä

Lisää kirjoituksia, jos innostuit edellisestä