Responsive is responsible – responsiivinen suunnittelu



Julkisen sektorin palveluita käytetään mobiilisti enemmän kuin mitään muita verkkopalveluita.

Onko se lääkäriasema auki, meneekö kirjasto koska kiinni, miten Kelan tuet haetaan.. Lista on pitkä ja monesti tiedon saaminen mobiililaitteella on käyttökokemukseltaan vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.

En ota kantaa junalipun ostamiseen kännykällä, sillä sitä on niin helppo kommentoida

Nettiä selataan jo nyt enemmän mobiililaitteilla kuin tavallisilla tietokoneilla.

Olisiko jo aika suunnitella mobile first ajattelun mukaan?

Käyttökokemus ratkaisee palvelun jatkokäytön. Huono kokemus ja heikko käytettävyys turmelevat miljoona investointien käyttööon ottoja. Ei kansalaiset siirry sähköiseen asiointiin kuin pakosta, jos palvelun käyttö takkuaa.

Janne Gylling


Avainsanat: digitalisoituminen käyttökokemus palvelumuotoilu

One thought on “Responsive is responsible – responsiivinen suunnittelu

  1. Janne! Olet ytimessä, olisiko mobiilikäytön preferoimisen peruste ” toimii varmasti ainakin silloin kun on tilanne päällä.”… Pätee myös lippukauppoihin. V ps. Laptop is the new desktop

Comments are closed.