Sisältö on parasta hakukoneoptimointia


Selailin ihan mielenkiinnosta eri SEO talojen palvelukuvauksia. Sieltä löytyy ihan hauskaa luettavaa jos joskus sinulla on ylimääräistä aikaa. Ihan uskottavan tuntuista tarinaa, jos ei ymmärrä mistä oikeasti on kyse.

Suurin synti on ajatella että hakukoneoptimointi on tekninen haaste.

No joo. Ehkä hieman kärjistin asiaa. Voit toki tehdä teknisesti sellaisen verkkopalvelun että hakukoneiden on sitä vaikea indexoida. Mutta teknisten nippeleiden osuus kokonaisuudesta on silti melko vähäinen.

Hakukoneoptimointia pitäisi ostaa viestintätoimistosta. Jos he vain ymmärtäisivät että mistä siinä on kyse. Sillä jos he ymmärtäisivät, he myisivät sitä jo aktiivisesti sinulle.

Hyvää sisältöä ei korvaa mikään.

Voit yrittää tehdä vaikka mitä teknisiä konsteja ja pyrkiä harhauttamaan Googlea, mutta voin kertoa että se tie ei kanna pitkälle. Olen kirjoittanut aikaisemmin siitä kuinka presidenttimme ei ole läsnä verkossa. Tänään kirjoitin jo Stubbin Twiittailusta Linnassa. Jos jatketaan tuota poliittisten tahojen listaa, niin vallan kovasti ihmettelen että miksen löydä Googlella yhtään puoluetta hakusanalla demokratia. Ehkä niitä ei ole olemassa. Ehkä kukaan ei halua kirjoittaa siitä aiheesta. Jos minä luotsaisin puoluetta, toisin tuota asiaa esille aktiivisesti.

Tuota paljon ja jaa kaikki.

Turha sitä tietoa on jemmata. Joskus sanottiin että tieto on valtaa. Nyt vallan merkki on se kuinka suuri vaikutus sinulla on. Tiesitkö että minulla ja Sauli Niinistöllä on yhtä suuri Klout Score? (10.12.2012 klo 16:41)  Klout.com



Janne Gylling
maanantai 10 joulukuun, 2012


tagit
brändi digistrategia Markkinointi metelimedia Sisältö sosiaalinen media tavoitteet verkkoläsnäolo Viestintä