Sisältö voi itkettää



Sisällöt saavat meidät liikkumaan ja liikuttumaan. Oikein tuotettu sisältö, näytettynä oikeaan hetkeen, voi saada meidät kyynelehtimään vuolaasti.

Hyvään sisältöön ja sen kuluttamiseen voi jäädä jopa koukkuun. House of Cardsia on vaikea katsoa vain paria jaksoa jos kaikki ovat tarjolla. Taivas+Helvetti kirjaa on lähes mahdoton olla lukematta kerralla alusta loppuun asti. Hyvä sisältö vetää mukaansa.

On taitolaji tuottaa sellaista sisältöä jonka nykyihminen jaksaa kuluttaa loppuun asti. Jos illan elokuva ei lähde käyntiin ensimmäisen vartin aikana, alkaa kaukosäädin pyöriä kädessä ja kanavat vaihtua.

Odotan innolla tämän vuoden Nordic Content Forumia, joka kerää sisällöntuottajia ja sisällönsuunnittelijoita ympäri maailmaa yhteen. Kaksi päivää sisältöjen äärellä, oppimassa ja verkostoitumassa mielenkiintoisten aiheiden ympärillä.

Hyvä sisältö saa siis myös ihmiset kokoontumaan yhteen. ELCrew vetää ohjelmallaan suomalaisia television ääreen älypuhelin kädessään katsomaan, osallistumaan ja keskustelemaan. Samalla tavalla hyvä sisältö kokoaa niin Nordic Business Forumin, IBM Business Connectin tai Twitterin Taskupikkujoulujen ihmisiä yhteen.

Kaiken digitaalisuuden keskellä ihmiset haluavat kohdata toisensa. Pelkkä verkossa tapahtuva dialogi ei riitä. Ja aika moni onkin huomannut ihmisten todellisen luonteen vasta silloin kun tapaa heidät kasvotusten.

Elämäsi sisältö

Minkälaista sisältöä sinun organisaatiostasi löytyy? Jos raottaisit ovea tai avaisit sen täysin, minkälaisen mielikuvan katsoja saisi? Katso mitä YIT:llä ihmiset tekevät ja seuraa viikottain vaihtuvaa hahmoa twitterin tilissä @YITlaiset.

Siinä sisältöä, siinä tarinoita, siinä aitoutta.

Janne Gylling


Avainsanat: digitalisoituminen Graafinen suunnittelu luovuus Markkinointi Sisältö Sisältöstrategia verkkoläsnäolo

Lisää kirjoituksia, jos innostuit edellisestä