Miksi laulava ihmenainen nauttii YouTubessa miljoonayleisöstä?



Sain aamulla viikon fiksuimman ajatuksen. Ajattelin ulkoistaa blogini aiheet lukijoille. Kuka tahansa voi heittää Twitterissä aiheen tai otsikon, niin kirjoitan siitä. Tämän päivän otsikon isä on @MatiJansson. Kiitos vaan otsikosta, tästähän on kiva kirjoittaa 🙂

Mikä synnyttää ilmiöitä verkossa?

On todistetusti nähtävissä että ihmisiä kiinnostavat tarinat, juorut ja toisten elämä. Viihdytämme itseämme katselemalla tositv-ohjelmia useita tunteja viikossa. Meitä kiinnostaa mitä toisten elämässä tapahtuu. Aidot ihmiset ovat parasta viihdettä, varsinkin kun ne suljetaan samaan tilaan ja juotetaan känniin, kuten BigBrother on todistanut kymmenissä maissa jo useamman vuoden ajan.

Aito ihminen on kiinnostava. Sen takia seuraamme blogeja, vlogeja ja foorumeita joissa voimme olla kontaktissa aitoihin ihmisiin. Elokuvateollisuuden fantasiamaailmat tuntuvat vierailta, ja haemme turvaa rehellisestä arjesta jolla täytämme oman hektisen arjemme tyhjiöitä.

Internet on maailman suurin viidakkorumpu

Verkon voima on todistettu jo miljoonia kertoja. Meitä yhdistävä kaapeli täynnä ykkösiä ja nollia mahdollistaa viestin kaiuttamisen hetkessä ympäri maailmaa. Jos Titanic uppoaisi tänään, meillä olisi sata videota ja tuhat kuvaa verkossa ennen kuin ensimmäinen ihminen joutuisi veden varaan.

Verkko ja sosiaalinen media on hyvin yksinkertainen asia. Pyramidilogiikka joka moninkertaistaa vastaanottajien määrän jokaisen tykäämisen, jakamisen ja levittämisen kautta.

Miksi jaamme sisältöjä? Haluamme palvella omaa verkostoamme ja olla ensimmäisenä kertomassa kun jotakin mielenkiintoista tapahtuu. Jokainen meistä haluaa olla uutisankkuri jonka twiitti lähtee maata kiertävälle radalle.

Haluamme huomiota, haluamme olla hetkessä kiinni. Haluamme olla se jolta kuulit tämän ensimmäisenä.

Janne Gylling


Avainsanat: digitalisoituminen Markkinointi Sisältö sosiaalinen media Tarina