Viestinnän valtimo



Millä pulssilla pidät viestinnän sormea? Tunnusteletko kevyesti painamalla eri kohtia ja reagoit niissä hetkissä kun sormenpäissä tuntuu jotakin? Mitä tapahtuu niinä päivinä kun sykettä ei löydy? Mitä silloin pumppaat kanaviisi ja virtoihisi?

Kaikki viestintä tulee aina kulkea kahdella trackillä

Yrityksellä on hyvä olla elinvoimainen julkaisukalenteri, josta voi täyttää virtaa jatkuvalla syötöllä. Se pitää virran elossa ja antaa ärsykkeitä ulkomaailmaan.

Toisella trackillä syntyy tilannehuoneen reagoimaa sisältöä. Aktiivista osallistumista ja keskustelua aiheisiin. Juttuja jotka nousevat ja kuolevat virrassa pienessä hetkessä.

Suunnittele, julkaise, seuraa, säädä.

Suunnitelmallisuus antaa jatkuvuutta. Aktiivinen julkaisu pitää sinut mielessä. Seuraaminen antaa suuntaviivoja siitä miten sisältöön reagoidaan – mikä toimii ja mikä ei. Seuraamisen pitäisi synnyttää säätämistä. Hienosäätöä sisältöihin, ajankohtiin, kärkiin jne.

Sykkiikö?

Montako sykettä synnytät vuodessa? Paljonko annat tarttumispintoja asiakkaillesi reagoida sisältöihin? Montako on riittävästi?

Alkuinnostuksen jälkeinen suora viiva yleensä tappaa kanavan kuin kanavan. Sisältöihin erikoistuneet yritykset pitävät sykkeen helpommin elossa. Heidän defibrilaattorinsa käynnistävät elämän kuolleeseen kanavaan.

Tee kuntotarkastus kanavillesi. Paljonko sisältösi juoksevat asiakkuuden cooper-matkalla?

Janne Gylling


Avainsanat: digistrategia Markkinointi metelimedia Sisältö Sisältöstrategia Viestintä

Lisää kirjoituksia, jos innostuit edellisestä