Täytyy vähän vaappua


Vierasaihe by Antti Niemi (@justsopivasti) eli ”Miten vaappu opetti minulle kaiken bisneksestä?”. En ole ihan varma että onko aiheessa yksi a liikaa tuossa vaapussa, mutta mennään vaappu versiolla nyt kuitenkin..

Vaappu, tuo kalastamiseen käytetty laite on opettanut minulle liiketoiminnan ytimestä melko paljon.

Tässä TOP5 vinkkiä.

1. Pysy kokoajan vähän liikkeessä että sinut huomataan

Jatkuva pieni liikehdintä on hyvästä, ettei liiketoimintasi pysähdy ja sammaloidu. Pitää pystyä olemaan herkkänä ja vaistomaisesti tehdä paljon pieniä liikkeitä joilla saa huomiota itselleen.

2. Johto määrittää uitilevyn kulman, eli kuinka syvällä kuljemme

Riippuen siitä, mikä kohderyhmämme on, johdon tulee määrittää se taso jolta kohderyhmäämme kalastamme. Lähellä pintaa voi olla selkeitä havaintoja ja osan näkee omin silmin, mutta pohjan tuntumassa määrä voi olla suurempi vaikkei sitä pintaan näy. Kaikuluotain, eli analytiikka, tutkiminen ja kohderyhmän liikkeiden ja sijainnin määrittely on tärkeää.

3. Värillä ja ilmeellä on merkitystä kohderyhmän huomiossa

Jos haluat herättää huomiota, sinun pitää näyttää siltä mistä kohderyhmäsi pitää. Täytyy erottautua siitä vedestä jossa kohderyhmäsi liikkuu.

4. Pitäisi aina olla riittävä määrä koukkuja joihin voi tarttua

Kun sitten oikea kohderyhmä osuu kohdalle, pitää olla koukkuja, viestejä ja täkyjä joihin voi tarttua. Ne tulee olla selkeästi esillä jotta niihin osuu ja niiden tulee olla niin kestäviä että niiden avulla saat kohteen väsytettyä rannalle.

5. Pitää osata antaa siimaa

Väsyttäminen on avainasemassa. Kun kohde on saatu tutkalle, pitää ymmärtää että lopputulos vaatii välillä sitä että annetaan vähän lisää siimaa, jotta kohde kuvittelee jo pääsevänsä pälkähästä, ennen seuraavaa kelaamista kohti rantaa.

 

Näillä viidelle helpolla vinkillä kalaa nousee järvestä, lammesta ja vaikka koskesta. Ovatko kahluusaappaat sinun juttusi, vai iso verkko?



Janne Gylling
perjantai 2 toukokuun, 2014


tagit
brändi Ensivaikutelma käyttökokemus Markkinointi Personointi Sisältöstrategia Tarina verkkoläsnäolo vierasaihe