LinkedIn pelasti Suomalaisten itsetunnon



Twiittailin jo pari viikkoa sitten tästä aiheesta. On ollut jännä huomata taas kesän jälkeen, että kuinka paljon Suomalaiset ovat itseään lomalla kouluttaneet. LinkedIn pursuaa ihmisten statuspäivityksiä, joissa he kirjaavat mitä hienompia taitoja.

Varsinkin monet trendikkäät termit kuten esimerkiksi User Experince taitaa lukea kohta jokaisen Suomalaisen osaamislistalla. En tiedä minkälaista koulua tai kurssitusta ovat kesällä käyneet aiheen ympäriltä, mutta hienoa että tuonkin osaaminen on levinnyt.

Ajattelin kyllä jo hetken että onkohan ihmiset ajatelleet LinkedIn skillsit enemmänkin ”haluaisin osata tämän taidon” listana, mutta tuskin sentään.

Jossain vaiheessa LinkedIn oli ihan hyvä paikka metsästää osaajia, mutta nyt on todella vaikea luottaa siihen tietoon jota sieltä löytyy. Kun vertailet mitä hakijat kertovat haastattelussa työhistoriastaan, projekteistaan ja osaamisestaan – se on aika paljon vähemmän kuin mitä heidän LinkedIn profiilinsa antaa odottaa.

Koko palvelu menettää merkityksensä kun sitä käytetään väärin.

Tai ehkä LinkedIn sitten vain muokkasi Suomalaisten itsetuntoa niin paljon, että ujot Suomalaiset uskaltavat rohkesti kertoa siitä mitä osaavat.

Janne Gylling


Avainsanat: brändi Ensivaikutelma käyttökokemus Markkinointi muutos Personointi Sisältö sosiaalinen media verkkoläsnäolo

Lisää kirjoituksia, jos innostuit edellisestä