Sisältömuuli


Olen keksinyt täysin hatusta täällä blogissani useita termejä. Tässä taas yksi uusi. Saa käyttää, mutta ei ole pakko.

Me kaikki sisällöntuottajat tarvitsemme itsellemme sisältömuuleja.

Mikä siis on sisältömuuli? Sisältömuuli voi olla yksilö, ryhmä tai kokonainen verkosto, jonka valjastamme levittämään viestiämme. Sisältö joka ei leviä, on kuin se puu joka kaatuu yksin metsässä.

Sisältömuuli auttaa sinua oman sisältösi leviämisessä. Toisaalta me kaikki toimimme ristiin muuleina, kun jaamme mielestämme mielenkiintoisia sisältöjä eteenpäin.

Muuleja kasvatettiin aikaisemmin kanto- ja vetojuhdaksi sen varmajalkaisuuden ja vaatimattoman ylläpidon takia. -Wikipedia

On melko yksinkertaista kerätä itselleen muuleja. Osa suosituista ihmisistä ja brändeistä on kerännyt kokonaisen armeijan käyttöönsä. Kokonainen lauma tömistelee digitaalisia jalanjälkiään pitkin verkkoa ja levittää viestiäsi.

Kaikki meistä ei edes tajua olevansa sisältömuuleja. On ollut todella hienoa huomata, kuinka taitavasti tietyt yksilöt ovat valjastaneet muuleja oman työnhakunsa avuksi. Työllistyminen voi tapahtua jopa parissa päivässä, kunhan riittävän suuri lauma pitää meteliä.

 

Kenen viestejä kannat mukanasi tänään?


19.11.2013

Janne Gylling
Designer • janne@jannegylling.fi


Avoin uusille projekteille 2025

Jos sinulla on tarvetta suunnittelijalle, ota yhteyttä!